söndag 27 januari 2013

docka

 Hallå där, undra om jag kan ta mig upp här?


 Phu vad jobbigt, jag får ta i med alla muskler jag har.

Kolla jag klarade det!

 För över två år sedan så hittade jag huvudet inne i en garderob på jobbet. Jag hade jobbat på avdelningen i 6 år, men inte haft något intresse för det. Men så kom den dagen då jag tänkte att jag skulle göra en liten docka som vi kan använda oss av i verksamheten. Jag åkte till en second hand butik och köpte in kläder, men sedan tog det stopp. Han hamnade i en låda här hemma och där har han legat sedan dess. 
I fredags plockade jag fram huvudet och kläderna och så började tillverkningen. Kroppen är i grund och botten gjord av tidningspapper, sedan har jag sytt en "hud" över det. Händerna är gjorda av stoppade tunnstrumpor.
Nu skall han få komma till våra 5åringar på jobbet och jag tror han har en hel del att berätta.

3 kommentarer:

  1. Den dockan kommer barnen nog att bli väldigt förtjusta i! Annika

    SvaraRadera
  2. Fantastatisk fin! Och vilken bra idé. Jag skulle bra gärna vilja höra historierna!

    SvaraRadera

Related Posts with Thumbnails